Sledi mi

sobota, 13. december 2014

Tvoj profil je tvoja osebnost?!

Ne se zgražati. To dela Facebook. To je naredil njegov ustanovitelj, Mark Zuckerberg.

Najstnik, kot je vsak že bil in kot smo mi sedaj, se je spomnil ene odlične ideje, s katero je začel še bolj odlično služiti. Bajne dolarje in druge denarne valute so se stekale na njegov račun. Zakaj že? Ker je postavil simpl spletno stran (btw. v grdi modri barvi, ki je ne moremo spremeniti - kljub temu, da tehnologija baje napreduje) in tehnološko podrl vse svoje kolege in kolegice, prijatelje kolegov in prijateljice kolegic. Pa še koga, ki ga najbrž ni poznal. 

Tako podiramo mi, vsak svoj rekord prijateljev na seznamu in všečk fotografij, ki jih objavljamo. Kdo bo prvi. Kdo bo najboljši. Kdo bo zmagovalec. Žal še vedno največ zmagovalcev (če jih prečekiraš) štejejo tiste vrste homo sapiens, ki imajo napol gole ritke, bujno oprsje, še bolj bujne ustnice in kičasti nakit. Isto velja za fante! (Bujno oprsje v tem primeru lahko zamenjamo s trebušnimi mišicami).

Svoj profil iznakazujejo ali bolje rečeno razgaljajo - dobesedno! Najverjetneje danes ne bi več veljajo pravilo "Povej mi s kom se družiš in povem ti kdo si". Danes velja bolj "Pokaži mi kakšen profil imaš in povem ti kdo si". Facebook je omogočil ravno to - tekmovanje za miss in mistra Facebooka. No vsaj tako živi načeloma tričetrt VSEH, ki uporabljajo Facebook. Redki so tisti, ki imamo Facebook zato, da preprosto pokažemo svojim prijateljem, ki jih že dolgo nismo videli in jih slučajno imamo na Facebooku, kaj se z nami dogaja. No pa vendarle, je to smiselno?

Večkrat slišim frazo "Facebook je brezveze". Čedalje pogosteje jo slišim. Pa vedno vprašam vsakega zakaj. In vedno, ampak res čisto vedno, je odgovor isti! "Kaj mi bo Facebook, ko pa imam vse moje prijatelje v telefonu in kadar želim kaj, jih enostavno pokličem". Moram se prekleto strinjati s to trditvijo, čeprav vztrajno uporabljam Facebook naprej.

Pa naj razčistim zadevo zakaj jaz uporabljam Facebook. Ko prideš na fakulteto in spoznaš še 50 drugih sošolcev in sošolk in, ne vem zakaj, jim je bila ideja, da bi se povezovali za izpite, smeinarske naloge in študijske stvari, na Facebooku. Sama sem glasno vprašala zakaj vendarle Facebook, saj ga jaz pri 19 letih nisem še imela. Sem vprašala zakaj ne gmail? Ali drug izvir e-maila? Pa jih je večina rekla, zato ker to imajo. Kaj potem maila niste imeli? In naslednje moje vprašanje je, kako neki lahko starši dovolijo svojim otrokom uporabo takšnih socialnih omrežij že pri tako rani mladosti? S tem vprašanjem se bom ubadala kasneje. In sem "ustanovila" svoj Facebook račun - zaradi šole! Pa sem začela objavljati tudi druge stvari, ko sem v letu dni dodobra spoznala kako Facebook deluje. Kasneje me je doletelo to, da sem se začela na Facebooku promovirati. Tako ali drugače - nikakor pa ne z napol nagimi fotografijami. Čeprav imam eno z morja (na katero sem ponosna) ampak je slednja nastala v študijske namene raziskovanja oglaševanja. Kasneje sem ugotovila, da vsaka promocija vendarle ni dobra promocija in da lahko najdeš številne nepoštene komentarje oz. nekdo nekje izsiljuje svobodo govora na način, da sovraži. Sovraži v komentarjih zato, ker sam ni zmožen storiti tega, kar sem lahko jaz. Sedaj uporabljam Facebook zato, da lahko vi, moje drage bralke in dragi bralci, berete moj blog. Ker se promoviram. Ker je tako prav. Ker si želim to početi še naprej. In predvsem, ker ne počnem ničesar slabega. Pa vendarle skozi Facebook izdajamo svojo intimno identiteto, ki jo skrivamo samo za štirimi stenami svojega doma. 

Pokaži mi kakšen je tvoj profil in povem ti kdo si. Ta stavek pomnite ljudstvo, ko se boste začeli sramovati in po toči zvoniti je prepozno. Poslušajte starejše ljudi. Večkrat znajo povedati modrost, koristno in pametno, učljivo - čeprav živijo 40 let za nami in za tehnologijo, ki nas sedaj ustvarja. Tehnologija ustvarja razlike. In zakaj imajo otroci že pri rani mladosti, celo že pri 6 letih dostop do tehnologije ali še hujše, do socialnih omrežij? Ker imajo to njegovi bogati sovrstniki. Ker imajo to tisti, ki so jim starši kupili pozornost in sebi mir. Zato začnejo nastajati razlike in predvsem izolacija. Izolacija iz virtualnega sveta. Ker danes virtualni svet pomeni realiteto realnega življenja. Alternativno življenje lahko vsakdo živi najbolje ravno v virtualni skupnosti. In ko si izoliran, se počutiš osamljenega. Zakaj že? Ker živiš realno življenje, dejansko, pristno in se družiš brez wi-fija. In ti niti na pamet ne pride, da še preden se usedeš v kafiču na kavici, najprej vprašaš "Ali imate wi-fi?"

Izolacija iz virtualnega sveta dela še večje razpoke in prepade med realnim življenjem vseh ljudi. Virtualni svet je jama, v kateri se znajdejo vsi, vprašanje je le, kdo pride prej iz te jame. In koliko ljudi mu sledi. Virtualni svet nas požira in ustvarja nerealne identitete, (realno) lažne profile in omogoča vsakemu, da se predstavi, tako kot se sam sebi zdi prav. Pokaži kdo si in predvsem bodi kdo si. Zakaj na virtualnih socialnih omrežij predstavljamo nekaj kar nismo? Pa folk, zbudi se! Itak te bodo videli na ulici in rekli, to sploh ni on/a! Ja, taka razlika je najhujša razlika. Ko se zaveš, da so te drugi pogruntali, da si na socialnih omrežjih čisto drugačna oseba, kot v realnem življenju - kjer živimo vsi in kamor sleko prej vsaka rit pade. 

Pazite na svoj profil. Ljudje kradejo, ljudje lažejo in ljudje so pokvarjeni. Tako tisti, ki te gledajo, kot tisti, ki ustvarjajo popoln profil babrike ali mister kena. Ali pa zgolj tega (kot smo vajeni danes predvsem pri političnih obrazih) da so pošteni in pametni. Znajo pa biti vse kaj drugega. 

Kar se Janezek nauči, to Janezek ve. In en Janez se je naučil dosti (sebi v korist predvsem). Sedaj pa izberite pravo pot. Poslušajte samega sebe. To še najbolj pomaga ;)

Ni komentarjev:

Objavite komentar